2015. március 18., szerda

Nyolcadik fejezet

Sziasztoook :) megjöttem az újabb résszel... És nem sokszor teszek ilyet, de egy kis zene jól jöhet :D (katt a zene szóra). Emellett még elmondanám, hogy megvan a 3000 oldalmegjelenítés, amit nagyon köszönök nektek <3
Na, mindegy. remélem tetszeni fog nektek.
Jó olvasást!
Puszi: Sarah




Életemben most először látok Alex szemében félelmet.
- Nyugi, ki van ürítve az egész -legyint Abigail- Mi baj történhetne?
Ehm... Mondjuk az, hogy elveszíti éppen az otthonát?- fogalmazódik meg bennem, de inkább csak egy sokat mondó pillantást vetek rá.
- Nem tehetünk semmit -mondja a rendező együtt érzően.
Ezzel egyet kell, hogy értsek. Az egyetlen dolog, amit tehetünk az, hogy jó messze elmegyünk innen.
Alex csak bólint és én együtt érzően megsimítom a vállát.

Megint a tárgyalóteremben vagyok. Rajtam kívül még itt van Zoe, Katniss, Coin, Beete, Haymitch és Finnick. Most egy oldalán ülünk a félkör alakú asztalnak és az egyenlőre sötét kivetítőt bámulom.
Összevágták a három kisfilmet. Beete megnyom a távirányítón egy gombot, és elindul a propagandafilm.
Az első képkockán én jelenek, meg, amikor elmondom azt, hogy nem a Kapitólium, hanem Snow elnök a hibás. Ott fejeződik be, amikor azt mondom, hogy remélem nézi az elnök.
Aztán átvált Kattnisre, aki az égő Nyolcadik körzetben van.
- Látja mit tett a Nyolcadikkal? -néz a poszáta a kamerába- Remélem tudja, hogy ezt nem hagyjuk annyiban.
Ezután Zoe jön, aki a porig rombolt főtéren áll és ijesztően nyugodtan mondja:
- A körzetet lerombolta. De minket nem pusztított el.
Majd megint Katniss jön:
- Mert a poszáta él...
Aztán megint Zoe:
- És vannak szárnyai.
Visszhangként mondom én is, de halkabban, és nem vált át a kamera a Negyedikbe.
Ezután jövök én:
- Eltapossuk önt. És ne feledje: Ha mi égünk, velünk pusztul
Majd Katniss Zoe is elismételi az utolsó mondatot.
A kép elsötétül és egy fecsegőposzáta jelenik meg rajta. Pont olyan, mint amilyen Katniss kitűzőjén van. A poszáta lángra lobban, kitárva szárnyait
És vége.
- Milyen lett? -kérdezi Beete.
- Rövid, de hatásos -válaszolok, még mindig a vetítőt nézve.
- És most mi lesz a következő lépés? -kérdezi Zoe.
- Feltörjük a rendszerüket és mindenhol leadjuk... Komolyan szimbólummá kell válnotok, lányok -néz mélyen a szemünkbe Beete.

 - Lányok! -szalad elénk Corene (aki Zoe rendezője volt a Tizenkettedikben).
Katniss, Zoe és én megállunk a terem ajtaja előtt.
Corene kisöpör egy barna tincset a homlokából, és belevág a mondandójába:
- Abigail és Cressida azt szeretné, ha kimennénk a tóhoz. Valamit meg kell beszélnünk.
Mi csak bólintunk és elindulunk.

- Tulajdonképpen mi is ez a megbeszélés? -kérdezi Katniss Corene nyomában, amikor már az erdőben vagyunk.
- Majd meglátjátok -mondja titokzatosan.
Sosem szerettem, ha titkolóznak. Próbálom kitalálni, hogy mi a megbeszélés célja, miközben követem Corene-t az erdőn át. A nő futólépésben halad előttem, és látszik rajta, hogy már párszor járt erre.
Hamar odaérünk. Cressida és Abigail már a köveken ülnek, és halkan beszélgetnek, de az érkezésünkre abbahagyják, és felénk néznek.
- Sziasztok -mosolyog kedvesen Abigail.
Visszaköszönünk és leülünk melléjük.
- És miért kellett ide jönnünk? -kérdezem érdeklődve.
A három rendező összenéz, majd Cressida belevág:
- Coin megbízott minket azzal, hogy készítsünk még egy propagandafilmet, de ez szögesen térjen el az előzőtől. 
- És mik a tervek? -kérdezi Zoe.
- Egyenlőre nem tudjuk. Nektek van valami ötletetek?
Mindhárman egyszerre ráztuk meg a fejünket.
- Akkor most kell kitalálni -vonja meg Cressida a vállát.
- Hát... Nem vagyok rendező, de próbáljuk meg -válaszolok, miközben szórakozottan egy kavicsot dobálok egyik tenyeremből, a másikba.
Sokáig próbálunk valamit kitalálni, de semmi komolyra nem megyünk vele. Mindegyik hasonlít túlságosan is az előzőhöz. 
Én meg kezdek egyre jobban pikkelni Coin-ra. Miért nekünk kell kitalálni? Ő a főnök...
Úgy harminc perc múlva megszólalok:
- Rendben. Nekem ennyi ötletem volt.
Hátradőlök és a kezemre támaszkodok, hagyva, hogy a kora őszi nap süsse az arcomat. Szeretem az ősz elejét. Minden gyönyörű arany és barna színben pompázik, de a nap még mindig erősen süt.
Lassan mindenki feladja. Pár percig néma csendben ülünk, majd Katniss halkan dúdolgatni kezd egy dalt:
Jöjj hát, jöjj hát, majd ott várok rád,
ahol felkötötték a hármuk gyilkosát.
Láttak itt sok csodát és nem lenne furább,
ha az éj sötétje ott találna ránk.

 
Jöjj hát, jöjj hát, a fánál várok rád,
hol a gyilkos kérte kedvese irgalmát.
Láttak itt sok csodát és nem lenne furább,
ha az éj sötétje ott találna ránk.

A dal ismerős. A Tizenkettedik körzetbe ez amolyan népdal volt. Ha jól emlékszem Bitódal a címe. Hirtelen eszembe jut a folytatása és elkezdem énekelni:
Jöjj hát, jöjj hát, a fánál várok rád,
hol azt mondtam fussunk és miénk a világ.
Láttak itt sok csodát és nem lenne furább,
ha az éj sötétje ott találna ránk

Zoe elmosolyodik, majd amikor befejezem ő énekli el az utolsó versszakot:
Jöjj hát, jöjj hát, a fánál várok rád,
Kössük nyakunkra a remény nyakláncát.
Láttak itt sok csodát és nem lenne furább,
ha az éj sötétje ott találna ránk.

- Nem halál nyakláncát? -kérdezem, amikor Zoe befejezi.
- De igen. Csak már kis koromban átírtam így. Aztán valahogy így ragadt meg -von vállat.
- Egy költő veszett el benned -vigyorodok el -De az nagyon.
Zoe "felháborodottan" megpöcköli a vállam.
A szemem hirtelen a három rendezőre téved. Mindháromnak valami csillogást látok a szemében. Miért van olyan érzésem, hogy nekik most remek ötletük támadt?

2 megjegyzés:

  1. Kedves Sarah! Xx
    Nagyon jó lett ez a rész is. :) Pár tanács:
    Figyelj oda, mert néha Kattnis-t írsz Katniss helyett! Továbbá a párbeszédeknél a gondolatjel előtt és után szóköz van, pl.:
    Így írtad: ,, - Nyugi, ki van ürítve az egész -legyint Abigail- Mi baj történhetne?"
    Így kellene: ,, - Nyugi, ki van űrítve az egész - legyint Abigail. - Mi baj történhetne?"
    Látod?
    Amúgy, nem akarok "okoskodni" (ismét, mert már egyszer azt hiszem régebben írtam..) csak szeretnék segíteni. :3
    Várom a következő részt, siess! *.*
    Xx, #mindignevtelenulirok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :)
      Köszi a kommented <3 a tanácsokat igyekszem megfogadni :)
      Puszi: Sarah

      Törlés